Framtidsutsikter.se

Mushi-mush~

Idag damp det ned två tidningar till mig.
Den ena hette Yrkeshögskoleguiden och den andra var från Framtid.se.
Med andra ord -a slap in the face. Alltså, fyllda med jätte bra grejer, peppande artiklar, inspirerande intervjuer, yrkes test... Tha whole schabang! Men problemet är alltid att de snackar om alla bra yrkesutbildningar som finns och vilka bra och roliga framtids utsikter yrkesutbildade får. Och där sitter jag: men jag då? Jag som INTE vet vad jag vill lägga ner hjärta och själ i (för om jag ska kunna göra något måste jag lägga ned hjärta och själ i det) och jag som INTE har gått ett yrkesinriktat gymnasium? 
Japp, lite framtidspanik, så där på förmiddagen. :P 
MEN jag har inte idétorka bara för det! Alldeles nyss anmälde jag mig till konstvetenskap A på Södertörn -för jag tror på en stark framtid inom teoretisk konst! (ta det där sista med en nypa humor) 

Nej, men jag känner att eftersom man inte kan välja yrke efter kollegorna (saying: jag skulle kunna jobba med nästan vad som helst så länge personkemin var bra) så får jag välja följa mitt starkaste intresse: Konst! Och eftersom alla yrkes test jag tar säger att jag är en logisk tänkande person som passar för praktiska arbetsuppgifter så börjar jag bli sugen på att... (ÅTERHÄMTNING EFTER ORDBOMB) ... ge mig in i företagsdjungeln. 
Jag vet vad ni tänker: Hon ska vaddå!? Med sin icke existerande erfarenhet och motvillighet till matematik!? Och med dagens skakiga ekonomi!?! AAAH!!!

Ärligt talat var det så jag först kände (inte ordagrant alltså) när min pojkvän nämnde "göra grejer och sälja dom", som jag gillar att kalla det. Men let's face some facts: är jag verkligen den sortens person som skulle dra igång ett stort projekt som riskerar att fejla? Nope, skulle inte tro det. 
Men!
inget är ens i närheten av bestämt, har fortfarande en hel del research att göra. :)

För att luckra upp den seriösa stämningen kommer här en random söt bild jag stötte på när jag samlade material på google:










Simma lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0